Vi gör skillnad på korv och korv

Branding

Copy

Webb

Foto

Kund

Helmut Walch

I samarbete med

Philippe Bordonado

Foto

Magnus Cimmerbeck

Helmut Walch kom till Sverige från Österrike i mitten av 60-talet. Med sig därifrån hade han ”exotiska” kryddor som snart gjorde succé i hans egenhändigt tillverkade korvar som såldes i Göteborgs Stora Saluhall.

Det fina hantverket består än i våra dagar, men den grafiska profilen hade inte uppdaterats sedan 80-talet. När det var dags att ta fram varumärket Helmut Walch, riktat mot butiker, behövdes det ett rejält lyft.

”Göteborgs Stora Saluhall 1978. Finsmakarna visste att det var hos Helmut Walch de goda korvarna gick att finna. Ingenting har ändrats sedan dess. Med den finaste kött­råvaran och naturlig kryddning skapar vi korv lika god nu som då.”

Vi var med och la upp planen, från grafisk profilering och förpackningsdesign som gjordes i samarbete med Philippe Bordonado Design, till butiksmaterial, produktblad, fotografering, tonalitet, copy och inte minst en ståndsmässig webb. För att inte göra för mycket intrång på det anrika varumärket så fick vi med små medel arbeta om logotypen, så den behöll sitt arv, men fungerade för den moderna marknaden.

Det arbetet vi gjorde redan 2013 lever i allra högsta grad än idag. Men arbetet fortsätter med nya produkter i sortimentet, kampanjer och utveckling på webben.

Gå till sajt

Förenklingsbyrån.

Sultan & Sultan

Mölndalsvägen 40

412 63 Göteborg

Copyright © 2024. Sultan & Sultan.